Właściciel Netto chce kupić 35 sklepów. Sieć interesuje się nie tylko dyskontami
Właściciel sieci Netto osiągnął porozumienie z marką COOP w sprawie przejęcia 35 sklepów w Danii. Chodzi nie tylko o znane w tym kraju dyskonty. Netto rośnie w siłę także w Polsce.
Salling Group, duńska grupa detaliczna, która jest właścicielem kilkuset sklepów Netto w Polsce, właśnie dograła transakcję zakupu kolejnych 35 sklepów w Danii. Wcześniej ta grupa przejęła m.in. ponad 300 sklepów Tesco. Teraz inspiruje się polskimi rozwiązaniami.
Grupa Salling przejmuje przede wszystkim dyskonty. Chodzi o 25 sklepów znanych w Danii pod szyldem "365", a także trzy supermarkety, pięć sklepów mięsnych i dwa inne sklepy, informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.
- Jesteśmy dumni z zakupu, który daje nam możliwość dotarcia do jeszcze większej liczby Duńczyków w obszarach i adresach, w których dziś nie jesteśmy wystarczająco obecni - mówił CEO Salling Group Anders Hagh, cytowany przez portal.
Prezes twierdzi, że to stabilna sytuacja finansowa pozwala obecnie na takie zakupy, a transakcja umocni całą sieć Netto. Sklepy COOP zostaną zamienione m.in. na sklepy Netto, o ile zgodę na taką transakcję wyda duński organ antymonopolowy, odpowiednik polskiego UOKiK.
W październiku 2024 roku w Danii ma powstać pierwszy sklep samoobsługowy należący do grupy Salling. Właściciel Netto przyznał, że inspiracją do powstania sklepu otwartego przez 24 godziny, który nie wymaga zatrudniania załogi, były także podobne pomysły w Polsce.
Samoobsługowe i całodobowe sklepy w Polsce znamy przede wszystkim z marek Auchan i Żabka. Pierwszy tego typu sklep powstał w 2021 roku, a portal wiaodmoscispozywcze.pl przypomina, że w kwietniu 2024 roku w naszym kraju funkcjonowało już 46 sklepów autonomicznych Żabka Nano. Z kolei Auchan GO działa w Polsce od czerwca 2023 roku. W ciągu najbliższych kilka lat sieć chce stworzyć ponad 40 tego typu sklepów.
Wartość transakcji pomiędzy Salling Group a COOP nie została ujawniona. Netto to sklepy obecnie na ten moment w Polsce, w Niemczech i w Danii. Sieć zatrudnia 59 tys. osób i obsługuje nawet 12 mln klientów tygodniowo.