Portal turystyczny wypłaci klientom po 50 zł. Jest decyzja UOKiK w sprawie Omnibusa

Decyzja zobowiązująca wobec spółki Travelist, którą podjął we wtorek 18 czerwca prezes UOKiK, oznacza zmiany w znanym serwisem turystycznym. Prezes Tomasz Chróstny potwierdza także, że część klientów otrzyma od Travelist bony na 50 zł.

Omnibus to nie tylko najniższa cena z ostatnich 30 dni, ale także zmiany w obowiązkach informacyjnych. Prezes UOKiK już we wrześniu rozpoczął postępowanie w sprawie Travelist.pl. Teraz potwierdza, że wykryte zostały nieprawidłowości.

Travelist wprowadzi zmiany na swojej platformie

Jeszcze we wrześniu ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przedstawił zarzuty trzem podmiotom, które miały nie respektować unijnej dyrektywy Omnibus w zakresie prawidłowego informowania konsumentów. Wśród oskarżonych był także portal Travelist

Reklama

18 czerwca na stronach UOKiK pojawiła się decyzja zobowiązująca wobec spółki Travelist, w której prezes Urzędu nakłada na portal obowiązek zmiany miejsca publikacji istotnych treści:

"Na Travelist.pl brakowało informacji wymaganych przez dyrektywę Omnibus - serwis nie określał bezpośrednio i w widocznym miejscu, że prezentuje oferty pochodzące od przedsiębiorców, ani jak podzielone są obowiązki związane z realizacją umowy między platformą a wystawiającym ofertę", czytamy w komunikacie. 

UOKiK domaga się, aby użytkownicy do tego typu informacji mogli trafić intuicyjnie i to już z poziomu strony głównej.

Travelist wypłaci klientom bony

Klienci, którzy do UOKiK zgłosili reklamację w sprawie obowiązków informacyjnych, których nie dopełnił Travelist, mają otrzymać od Travelist.pl bon w wysokości 50 zł do wykorzystania w serwisie. 

"Użytkownicy platformy, którzy jeszcze tego nie zrobili, mogą złożyć reklamację w ciągu 30 dni od momentu, w którym spółka indywidualnie poinformuje ich o decyzji Prezesa UOKiK", informuje Urząd. 

Wrześniowe zarzuty dotyczyły nie tylko platformy Travelist, ale także Zalando i Booking. W każdym przypadku dotyczyły one zmian w ramach dyrektywy Omnibus. Po interwencji UOKiK wielu przedsiębiorców zmieniło swoje działania lub zadeklarowało ich wprowadzenie. Dotyczy to m.in. Glovo, Uber Eats, Pyszne.pl, Wolt, Bolt Food, Aliexpress, FREE NOW, Uber, Bolt, Facebook, Empik, Triverna.pl, Amazon czy Allegro. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | kara | portal | Booking | dyrektywa Omnibus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »