Druga próba Black Point

Black Point, producent, dystrybutor i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących, planuje wprowadzenie swoich akcji do obrotu w drugim kwartale 2010 roku. To druga próba wejścia na warszawski parkiet.

Co w 2008 roku spowodowało rezygnację z oferty publicznej spółki Black Point?

Piotr Kolbusz, prezes Black Point S.A.: - Wejście Black Point na giełdę w 2008 roku miało być sposobem na pozyskanie kapitału na rozwój firmy. Załamanie koniunktury na rynkach spowodowało, że nie był to na ten moment atrakcyjny sposób finansowania inwestycji. Dlatego zarząd spółki wstrzymał postępowanie związane z giełdą i zdecydował się na finansowanie rozwoju firmy z własnych środków.

Czy tamte przyczyny ustały?

- Spółka wróciła do planów giełdowych w czasie zmiany sytuacji na światowych rynkach. Aktualnie obecność na rynkach kapitałowych - najpierw na NewConnect, a następnie na rynku regulowanym GPW - to jeden z elementów strategii rozwoju spółki. Celem Grupy Black Point jest m.in. zwiększenie sprzedaży materiałów eksploatacyjnych do drukarek w Polsce, ekspansja na rynki Europy Środkowo- Wschodniej, promocja marki Black Point oraz inwestycje w handel materiałami do recyklingu na całym świecie.

Reklama

W 2008 r. argumentowano, iż spółka zamiast z giełdy pieniądze pozyska poprzez alians strategiczny. Z kim zamierzaliście zawrzeć alians? Czy ten pomysł by udany?

Nie doszło do porozumienia z podmiotem branżowym więc Black Point zrezygnował z tych planów. Ewentualne alianse są nadal jedną z rozważanych możliwości rozwoju naszej grupy. Teraz są prowadzone rozmowy na ten temat z kilkoma firmami.

Rozmawiał Krzysztof Mrówka

Black Point Spółka istnieje od 22 lat. Stworzyła jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży alternatywnych materiałów eksploatacyjnych i aktualnie oferuje ponad 300 rodzajów produktów m.in. tonery, atramenty i taśmy do drukarek, a od kilku miesięcy także papier fotograficzny. Firma jest wiodącym podmiotem w działającej na rynkach międzynarodowych Grupie Black Point, w skład której poza Black Pointem wchodzą dwie spółki: Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży i niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim.

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Black
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »