Druga próba Black Point
Black Point, producent, dystrybutor i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących, planuje wprowadzenie swoich akcji do obrotu w drugim kwartale 2010 roku. To druga próba wejścia na warszawski parkiet.
Co w 2008 roku spowodowało rezygnację z oferty publicznej spółki Black Point?
Piotr Kolbusz, prezes Black Point S.A.: - Wejście Black Point na giełdę w 2008 roku miało być sposobem na pozyskanie kapitału na rozwój firmy. Załamanie koniunktury na rynkach spowodowało, że nie był to na ten moment atrakcyjny sposób finansowania inwestycji. Dlatego zarząd spółki wstrzymał postępowanie związane z giełdą i zdecydował się na finansowanie rozwoju firmy z własnych środków.
Czy tamte przyczyny ustały?
- Spółka wróciła do planów giełdowych w czasie zmiany sytuacji na światowych rynkach. Aktualnie obecność na rynkach kapitałowych - najpierw na NewConnect, a następnie na rynku regulowanym GPW - to jeden z elementów strategii rozwoju spółki. Celem Grupy Black Point jest m.in. zwiększenie sprzedaży materiałów eksploatacyjnych do drukarek w Polsce, ekspansja na rynki Europy Środkowo- Wschodniej, promocja marki Black Point oraz inwestycje w handel materiałami do recyklingu na całym świecie.
W 2008 r. argumentowano, iż spółka zamiast z giełdy pieniądze pozyska poprzez alians strategiczny. Z kim zamierzaliście zawrzeć alians? Czy ten pomysł by udany?
Nie doszło do porozumienia z podmiotem branżowym więc Black Point zrezygnował z tych planów. Ewentualne alianse są nadal jedną z rozważanych możliwości rozwoju naszej grupy. Teraz są prowadzone rozmowy na ten temat z kilkoma firmami.
Rozmawiał Krzysztof Mrówka