Aldi otwiera nowe sklepy. Po opuszczeniu Danii zapowiada "agresywną ekspansję"

Aldi planuje "agresywną ekspansję" - ogłosił brytyjski oddział niemieckiego dyskontu. Po zwinięciu interesu z Danii, w Wielkiej Brytanii tylko do końca 2023 roku ma otworzyć się 20 nowych sklepów, a w planach jest powstanie 500 nowych placówek. Podczas otwierania sklepów ustawiają się kolejki nawet na kilkaset osób. W ostatnich miesiącach Aldi został uznany w Wielkiej Brytanii za tańszy dyskont niż Lidl - to właśnie ta sieć jest jego największym konkurentem na wyspach.

Aldi chce mieć nawet 1500 sklepów w Wielkiej Brytanii - informuje agencja Reuters. Podniesienie długoterminowego celu ma miejsce w czasie, kiedy wzrastają koszty utrzymania obiektów, a Brytyjczycy ograniczają wydatki na zakupy.

Obok Aldi najszybciej rozwijającą się siecią marketów w Wielkiej Brytanii jest Lidl. Teraz Aldi chce uciec konkurencji i otworzyć nawet 500 nowych sklepów.

Ogłoszenie ekspansji w Wielkiej Brytanii ma miejsce po tym, jak sieć ogłosiła zamknięcie ponad 100 sklepów w Danii.

Aldi planuje ekspansję na brytyjskim rynku. Nawet 500 nowych sklepów

Aldi chce do końca roku otworzyć w Wielkiej Brytanii 20 nowych sklepów spożywczych.

Reklama

To jednak nie koniec, plan sieci to otwarcie w najbliższym czasie 500 placówek handlowych - donosi portal ft.com. Ogłaszając długoterminową strategię rozwoju, Aldi zapowiada "agresywną ekspansję na brytyjskim rynku" i chce mieć na wyspach nawet 1500 sklepów - donoszą brytyjskie media. 

Popularność dyskontu w Wielkiej Brytanii stale rośnie. Podczas otwarcia nowego sklepu Aldi w zamożnym mieście Woking w zachodniej części Surrey, przed obiektem ustawiło się ponad 300 klientów, chcących wejść do placówki jak najszybciej.  

Sklepy Aldi mają być dostępne w 1500 lokalizacjach, a sieć chce utworzyć 20 tys. nowych miejsc pracy. W grę wchodzi również zatrudnienie pracowników z upadłej sieci Wilko - podaje brytyjski dziennik mirror.co.uk. 

Wielka Brytania: Aldi tańszy niż Lidl. Sieć chce utrzymać przewagę

Największym konkurentem Aldi na brytyjskim rynku jest inna niemiecka sieć - Lidl. 

Z badania przeprowadzonego na wyspach w ciągu ostatnich 15 miesięcy wynika, że Aldi jest tańszym marketem od swojego największego konkurenta Lidla - różnica w cenie podstawowego koszyka wyniosła 1,32 funtów brytyjskich. 

Aldi obiecuje otrzymać przewagę cenową, pomimo mocnej konkurencji, która stawia poważne wyzwania na rynku. Numerem jeden w Wielkiej Brytanii jest Tesco, które można spotkać praktycznie na każdym rogu, a tuż za nim jest Sainsbury’s. 

Niedawno Aldi otworzył tysięczny sklep w Wielkiej Brytanii. Dyskont podczas wielkiej fety otworzono w Woking w południowej Anglii.

Aldi nie odstaje także od Lidla pod kątem płac. Oba markety płacą swoim pracownikom po 11,40 funtów za godzinę pracy - podaje retailgazette.co.uk. 

Nie we wszystkich krajach przybywa sklepów Aldi. W Danii sieć musiała zwinąć interes

Nie we wszystkich krajach w Europie niemiecka sieć prowadzi tak dynamiczną ekspansję swoich sklepów. W ostatnich dniach pisaliśmy o tym, że w Danii Aldi zamierza zamknąć 114 placówek, które przejmie norweska Rema 1000 - jest już zielone światło od duńskiego organu ochrony konkurencji.

Rema 1000 przejmie nie tylko ponad 100 sklepów od Aldi, ale także sprzęt: 45 ciągników siodłowych oraz 42 przyczepy - wynika z zatwierdzonej transakcji. Również pracownicy mają przejść do nowej firmy - mowa nawet o 900 osobach pracujących do tej pory w niemieckim dyskoncie. W ręce Norwegów trafią także inne nieruchomości i centra dystrybucyjne. 

Przejęcie sklepów ALDI przez Rema 1000 oznacza całkowite wycofanie się niemieckiego dyskontu z duńskiego rynku.   

Obok brytyjskiego rynku, również w naszym kraju sieć planuje dalszy rozwój. Obecnie Aldi ma w Polsce 260 sklepów i planuje otworzyć kolejne. Tylko w 2023 roku ma zostać otwartych około 60 nowych obiektów nad Wisłą.


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Aldi | Lidl | Wielka Brytania | sklepy | dyskont
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »