Złe wieści dla klientów siedmiu banków. W najbliższych dniach będą mieli problemy
Klienci siedmiu banków działających w Polsce w najbliższych dniach nie będą mogli skorzystać z bankowości elektronicznej, mobilnej czy płatności BLIK. Wśród nich są VeloBank, Santander, mBank, Nest Bank, BNP Paribas, Bank Pocztowy oraz ING Bank Śląski. W tym ostatnim utrudnienia, jakie czekają klientów, będą najbardziej dotkliwe.
Już z piątku na sobotę (24/25 marca) od godziny 23:30 do 9:45 w VeloBanku będą prowadzone prace techniczne. Podczas przerwy:
- nie będzie można zalogować się do bankowości internetowej i mobilnej,
- płatności online kartą mogą być utrudnione,
- nie będzie można skorzystać z BLIK.
Nadal będzie możliwe:
- wpłacanie i wypłacanie gotówki kartą z bankomatu,
- płacenie w sklepach stacjonarnych: kartą płatniczą, zbliżeniowo telefonem (np. Apple Pay, Google Pay) lub zegarkiem i opaską (np. SwatchPAY, Garmin Pay).
Z powodu prac serwisowych w banku Santander z soboty na niedzielę (25/26 marca) w godzinach od 23:30 do 6:00 nie będą działać: przelewy natychmiastowe, płatność w sklepach internetowych (Przelew24), BLIK i Kantor Santander.
Bez zakłóceń będą działać: karty, bankomaty i wpłatomaty, bankowość internetowa i aplikacja mobilna.
Duży zakres prac serwisowych zaplanował ING Bank Śląski. W nocy z soboty na niedzielę (25/26 marca) od godziny 23:30 do 06:30 wystąpią czasowe ograniczenia w dostępie do większości usług bankowych, w tym do:
- bankomatów i wpłatomatów,
- systemu bankowości internetowej Moje ING i jego wersji mobilnej,
- systemu bankowości internetowej ING Business i jego wersji mobilnej,
- płatności Blik,
- przelewów ekspresowych,
- płatności internetowych za pomocą Płać z ING,
- płatności 3DSecure (w internecie dokonywanych kartami, które są dodatkowo potwierdzane jednorazowym kodem SMS),
- specjalnego interfejsu PSD2,
- zakupu produktów w Moim ING i na stronie www.ing.pl (w tym pożyczek i kont, także oszczędnościowych).
Dodatkowo w nocy z soboty na niedzielę (25/26 marca) w godzinach od 00:00 do 01:00 oraz w nocy z niedzieli na poniedziałek (26/27 marca) w godzinach od 00:00 do 03:00 planowane są prace serwisowe. W ich wyniku mogą wystąpić problemy z realizacją transakcji w urządzeniach sieci ING/Planet Cash. Transakcje we wpłatomatach mogą być realizowane w trybie off-line.
Z powodu prac technicznych prowadzonych w mBanku w sobotę (25 marca) od godziny 3:00 do 9:30 nie będzie można:
- zapłacić kartą,
- wypłacić gotówki z bankomatu,
- skorzystać z wpłatomatu.
Natomiast od godziny 3:10 do 11:00 nie będzie można:
- zapłacić za zakupy w internecie,
- zalogować się na swoje konto w internecie i aplikacji mobilnej.
Także w sobotę (25 marca) od godziny 7:00 do 21:00 klienci mBanku nie skorzystają z eMaklera i maklerskich aplikacji mobilnych. Natomiast od godziny 3.00 do 9.30 nie będą działały karty dla klientów obsługiwanych w ramach MSP i korporacji. Pozostałe kanały dostępu, w tym mBank CompanyNet będą funkcjonowały bez zmian.
W sobotę (25 marca) od godziny 0:30 do 5:00 bankowość internetowa i aplikacja mobilna Nest Banku będzie podlegać ograniczeniom. W związku z tym klienci:
- nie zalogują się do bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej,
- nie zmienią limitów w bankowości automatycznej,
- nie skorzystają z Blika ani Visa Mobile,
- nie potwierdzą płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej,
- nie zapłacą w sklepie internetowym,
- nie zmienią limitów płatności w bankowości elektronicznej.
W tym czasie będzie można płacić kartą płatniczą, za pomocą Apple Pay, Google Pay i zegarkiem bądź opaską (Fitbit, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
Ze względu na zaplanowane prace techniczne w sobotę (25 marca) od godziny 00:00 do 06:00 serwis www.bnpparibas.pl będzie niedostępny. Bank BNP Paribas przygotował się jednak na to. W tym czasie będzie wyświetlona strona umożliwiająca przejście do systemów transakcyjnych.
Prace techniczne zaraz po weekendzie, czyli w poniedziałek (27 marca) od godziny 00:00 do 02:00 przeprowadzi Bank Pocztowy. W tym czasie może wystąpić brak możliwości dokonywania transakcji gotówkowych w bankomatach oraz bezgotówkowych w terminalach POS, w tym transakcji mobilnych realizowanych za pośrednictwem portfeli cyfrowych.
Opr. JB