InPost zaczął już stawiać je w kolejnych miejscach. Jak działa Paczkomat Pro?

InPost ruszył ze stawianiem nowych maszyn pod swoim szyldem. W Urzędzie Patentowym firma zarejestrowała już nowy znak towarowy. Paczkomat Pro, bo tak nazywa się nowinka od firmy Rafała Brzoski, nie doczekał się komentarza prezesa w momencie rejestrowania. Pierwsze urządzenia już można znaleźć jednak w przestrzeni publicznej. Gdzie się pojawiają i dla kogo są Paczkomaty Pro?

InPost już zaczął umieszczać swoje urządzenia w kolejnych miejscach w kraju. Nowe maszyny InPostu nie przypominają jednak znanych już szerokich metalowych przechowalni przesyłek z dużą ilością zamykanych półek i przegródek. Zamiast tego Paczkomat Pro ogranicza się do jednej, znacznie węższej bryły bez dużej ilości skrzynek, a posiada tylko jedno okienko.

InPost stawia już pierwsze z nich. Czym jest Paczkomat Pro?

Pierwsze maszyny Paczkomat Pro już można znaleźć na rynku. Czym różnią się one od znanych już maszyn spod szyldu Paczkomat? Wersja Pro sama poda klientowi przesyłkę, bez wyszukiwania odpowiedniego rzędu i szeregu. Wystarczy wprowadzić odpowiednie dane, a Paczkomat Pro wyda towar przez okienko podawcze.

Reklama

W tym względzie Paczkomat Pro działa podobnie do maszyn vendingowych, jak chociażby tych, które wydają napoje czy kawę. Portal dlahandlu.pl podaje, że nowe maszyny dla InPostu produkuje firma Retail Robotics, która testy nowych urządzeń prowadziła już w 2022 roku w wybranych sklepach sieci Żabka.

Paczkomat Pro w odróżnieniu od znanego już urządzenia pod szyldem Paczkomat nie znajduje się poza budynkiem, a wewnątrz niego. To maszyna typu indoor, którą znaleźć będziemy mogli wyłącznie w sklepach. Gdzie pojawiły się pierwsze Paczkomaty Pro?

Paczkomat Pro już na rynku. Gdzie znajdziemy pierwsze z nowinek InPostu?

Paczkomat Pro jako pierwszy pojawił się w sieci marketów alkoholowych Duży Ben. Do 7 czerwca udało się uruchomić 100 lokalizacji zawierających Paczkomat Pro. Zgodnie z planami InPostu i Dużego Bena do końca roku Paczkomat Pro ma stanąć w każdym lokalu sieci, czyli w ponad 430 sklepach, jak donosi portal dlahandlu.pl.

- Rozwój wygodnych usług to jeden z istotnych filarów strategii sieci Duży Ben. Partnerstwo z InPost idealnie uzupełnia naszą ofertę w tym zakresie, a także wpływa na wzajemne zwiększenie obrotów i wolumenów - skomentował współpracę z InPostem Michał Florkiewicz, dyrektor generalny Duży Ben.

Przemysław Terlecki 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: paczkomat | InPost | Rafał Brzoska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »