Poszedł na zakupy do Biedronki, wszystko nagrał. Zachowanie kasjerki wzrusza

Na Instagramie pojawiło się nagranie z Biedronki w Warszawie. Na filmie widać, jak do sklepu wchodzi osoba niewidoma. "Zobaczcie, jakie było niezdecydowanie, jaka chwila zawahania, czy chcemy pomóc, czy nie" - mówi autor nagrania twórca profilu "W Ciemno". Największe problemy pojawiły się na samym początku zakupów. Internauci komentują zachowanie pracownicy sklepu.


Biedronka stała się bohaterem jednego z nagrań w mediach społecznościowych. Adrian Now prowadzący profil "W Ciemno" postanowił sprawdzić, jak zachowają się pracownicy dyskontu w kontakcie z osobą niewidomą. Film wywołał duże emocje wśród internautów. 

Nagrał zakupy w Biedronce, tak zachowała się pracownica

Adrian Now opublikował w sieci nagranie z zakupów w Biedronce. Popularny twórca edukujący społeczeństwo na temat osób niewidomych i niedowidzących postanowił sprawdzić, jak zachowają się pracownicy warszawskiego sklepu w obliczu wyzwania obsłużenia klienta, który nie jest w stanie sam znaleźć produktów, które chce kupić. 

Reklama

Nagranie "Jak niewidomy robi zakupy w Biedronce" można znaleźć zarówno na TikToku, jak i na instagramowym profilu twórcy. "Zobaczcie, jakie było niezdecydowanie, jaka chwila zawahania, czy chcemy pomóc, czy nie" - mówi na samym początku mężczyzna, stojąc przed Biedronką w Warszawie. 

W momencie, gdy przekracza próg sklepu, pojawiają się pierwsze problemy. Tuż przy drzwiach wejściowych znajdują się kasy samoobsługowe, a przy nich stłoczeni klienci z zakupami. Niewidomy klient z laską wzbudza zainteresowanie, ale nikt nie próbuje mu pomóc. W końcu decyduje się on zabrać głos i wita się, pytając, czy "jest tu ktoś z obsługi". Jednocześnie przy jednej z kas samoobsługowych znajduje się pracownica Biedronki, która reaguje na komunikaty urządzenia. Jako pierwszy z pomocą przychodzi młody mężczyzna. Zbliża się on do niewidomego i mówi, że pójdzie kogoś poprosić. 

Kiedy mężczyzna wraca z pracownicą Biedronki ta, wydaje się nie zauważać klienta z biało-czerwoną laską potrzebującego pomocy. Staje niemal przed nim i odwraca się plecami. Dopiero gdy zostaje jej wskazany niewidomy klient i pada prośba o pomoc, ta odwraca się do twórcy stojącego za profilem "W Ciemno". Początkowo nadal nie zwraca na niego uwagi, a gdy pada prośba o pomoc w zakupach, kobieta... odchodzi. 

Zmieszanie widoczne było na nagraniu z Biedronki

Pracownica Biedronki widoczna na nagraniu po usłyszeniu prośby o pomoc w zakupach odchodzi bez słowa. Niewidomy klient nie jest świadomy, że obok niego nikogo już nie ma, pada słowo "proszę" w odniesieniu do odpowiedzi na zadane wcześniej pytanie. Zachowanie kasjerki Biedronki wywołało skrajne opinie internautów. Twórca wyjaśnił jednak w komentarzach, że na nagraniu nie słychać tego, iż pracownica sklepu odeszła i powiedziała, że pójdzie po pomoc

W komentarzach pod TikTokiem pada wskazanie, że kobieta uciekła i nie pomogła w obsłudze, jednak niektórzy wskazują, że może i zachowanie nie było najlepsze (niewidomy nie wiedział, że pracownica Biedronki już przy nim nie stoi), ale wszystko wskazuje na to, że kasjerka poszła poprosić o pomoc, gdyż wydaje się, że jej zadaniem wcześniej było tylko rozłożenie towaru i okazjonalna pomoc przy kasach samoobsługowych. "Szacun dla pani. Mimo zapierniczu w sklepie (jak to w Biedronkach) znalazła chwilę, żeby pomóc. Oby więcej takiej obsługi" - czytamy w jednej z opinii pod nagraniem.

"Ta pani poszła powiedzieć, by ktoś ją zastąpił na jej stanowisku pracy, czyli na kasach samoobsługowych, bo liczy się czas reakcji na nich, a była przypisana do tego stanowiska, więc potrzebowała się zamienić" - wyjaśnia inny internauta. 

Pracownicy Biedronki pomogli zrobić zakupy

Ostatecznie kobieta jednak wróciła do niewidomego klienta i zapytała jak pomóc w zakupach. Twórca wyjaśnił, że chce kupić między innymi ziemniaki i śmietanę, a później do listy zakupów dodał alkohol i napój. Pracownica Biedronki prowadziła niewidomego przez zatłoczony sklep i dopytywała się o dane produkty. 

Później w pomoc w robieniu zakupów zaangażowała się kolejna pracownica Biedronki, która wsparła koleżankę, mimo iż zajęta była rozkładaniem towaru. Później już po skasowaniu produktów przy kasie i zapłaceniu rachunku kasjerka z Biedronki pomogła zapakować zakupy do plecaka klienta. Kobieta nawet podsunęła terminal bliżej niewidomego, aby ten miał do niego łatwiejszy dostęp, a na koniec wyprowadziła klienta, otwierając mu drzwi.

Internauci pod wrażeniem zachowania pracownicy Biedronki

Film dokumentujący to, jak pracownicy Biedronki zachowują się w przypadku niewidomego klienta, wywołał duże emocje w sieci. Na profilu "W Ciemno" znaleźć można mieszane opinie. Spora część osób była oburzona samym faktem nagrywania i publikowania filmu w sieci z racji na widoczny wizerunek klientów i obsługi. Niemniej przeważają słowa uznania dla tego, jak potraktowany został mężczyzna.

"Jak dla mnie profesjonalne podejście" - stwierdził jeden z komentujących. "Trochę niezręczności na początku, ale finalnie bardzo fajnie to wyszło" - dodała inna osoba. Twórca zgodził się z tym komentarzem i dodał, że niezręczność nie wynikała z niechęci, tylko z niewiedzy

"Naprawdę jestem zaskoczony. Prowadzenie wzorowe. Widuje się przecież, jak obsługa ciągnie osoby (niewidome - przy. red.) za rękę" - dodał z uznaniem pod nagraniem na TikToku inny komentujący. "Nawet poszło ok, pomimo początkowej paniki pani. Ciasnota i palety w przejściach to norma każdej Biedry" - dodaje ktoś inny. 

Spora część komentujących zwróciła również uwagę na nie przyjazność sklepów sieci dla osób z niepełnosprawnościami. Głównym zarzutem były ciasne alejki między regałami i zastawianie ich paletami z towarem.

Agata Jaroszewska

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Biedronka | nagranie | zakupy | Sklep
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »