Żabka rusza ze sklepami bez drzwi i kolejek. Będą otwierane jeszcze wcześniej niż inne

Żabka to bez wątpienia najpopularniejsza w Polsce sieć typu convenience. Posiadająca już około 9 tys. punktów sprzedaży w całej Polsce marka startuje właśnie z nowym pomysłem na działalność. Już ruszyły pierwsze punkty sprzedaży bez drzwi, dachów, ale przede wszystkim - bez kolejek. Będą one działać na 12 metrach kwadratowych. Zgodnie z komunikatami Żabki, to odpowiedź na oczekiwania klientów. Co więcej, Żabka zapowiedziała też, że sklepy otworzy jeszcze szybciej.

Żabka stała się już równie rozpoznawalna w naszym kraju co popularna Biedronka. Obie marki, choć wykorzystują ten sam motyw sympatycznego zwierzaka w logo, nie są dla siebie wielką konkurencją. Obie, choć zajmują się sprzedażą, robią to w inny sposób w innych segmentach rynku. I tak ostatnia decyzja Żabki, która nieźle zaskoczyła klientów, to ruch którego po Biedronce, ze względu na specyfikę jej działania, nie ma co się spodziewać.

Reklama

Żabka wchodzi do centrów handlu. Nowe sklepy bez drzwi, dachów i kolejek

Żabka ruszyła z inicjatywą wysp handlowych. To nowy pomysł sieci, który opiera się na uruchomieniu szeregu wysp zlokalizowanych w centrach handlowych. Znane chyba wszystkim Polakom mieszczące się pośrodku przejść takich centrów punkty sprzedaży akcesoriów GSM, przedstawicielstwa banków czy też punkty usług manicure zyskają nowy wymiar - już niedługo w całej Polsce pojawić się mają wyspy handlowe pod logiem Żabki.

Pierwszy tego typu punkt ruszył w Galerii Pestka w Poznaniu, w którym to mieście zresztą znajduje się centrala popularnej sieci. - Naszym głównym celem jest to, by być blisko klienta i odpowiadać na jego potrzeby. Dlatego od kilku lat tworzymy nowe formaty sklepów, dostosowane do lokalizacji i oczekiwań konsumentów. Stąd też pomysł na kolejny, zupełnie nowy koncept - wyspy handlowe w galeriach handlowych - podaje biuro prasowe Żabki w oficjalnym komunikacie.

Jak zapewnia Żabka, pomysł narodził się po przeprowadzeniu analizy rynku i oczekiwań klientów centrów handlowych. Żabka w poznańskiej Pestce ruszyła 16 marca i jak przekazuje sieć w komunikacie, umiejscowienie jej w pobliżu segmentu gastronomicznego w centrum handlowym miało być strzałem w dziesiątkę. - Pierwsi klienci już docenili wygodę, jaką dzięki temu oferujemy. Miejsce idealne do złapania kawy lub hot-doga w biegu - podaje Żabka.

Pierwsza wyspa handlowa Żabki w Poznaniu. Kolejne w trzech dużych miastach Polski

Działająca od 16 marca Żabka w Galerii Pestka jest pierwszym tego typu obiektem sieci działającym na 12 metrach kwadratowych, ale niejedynym. Sieciówka, która przyznała, że praca nad wdrożeniem nowego formatu w centrach handlowych trwała od kilku miesięcy, obecnie już szykuje się do otwarcia kolejnych tego typu wysp handlowych w trzech kolejnych dużych miastach Polski.

Z komunikatów Żabki można wysnuć, że jednym z tych dużych miast będzie Warszawa. Nie sposób jednak powiedzieć, w którym ze stołecznych centrów handlowych taki punkt Żabki powstanie.

Żabka zapowiada różną ofertę w różnych miejscach. Ale mają być też stałe hity

Nie jest tajemnicą, że oferta wyspy handlowej Żabki w Galerii Pestka w Poznaniu będzie różnić się od tego, co klientom zaoferuje liczący 12 metrów kwadratowych punkt sprzedaży Żabki w Warszawie. W komunikacie jednak Żabka wskazuje, że o ile oferta będzie dopasowywana do miejsca położenia wyspy, niezmiennie w ofercie będą m.in. hot-dogi czy kawa. - W zależności od punktu oferta może się różnić - będziemy się starać dopasować ją do wymagań poszczególnych lokalizacji. Na pewno nie zabraknie jednak produktów dobrze znanych z oferty Żabki - podało biuro prasowe sieci.

Gdzie znajdę wyspę Żabki w centrum handlowym? Sieć walczy o konkretne miejsca i zmienia godziny otwarcia

Komunikat prasowy sieci wskazuje, że Żabka planuje walczyć o klientów w centrach handlowych nie tylko brakiem kolejek, ale też lokalizacją i godzinami otwarcia. Sieciówka zapowiada bowiem, że będzie starała się o miejsca największego ruchu w galeriach, jak te w pobliżu wejść i wyjść. Żabka zamierza również dostosować godziny otwarcia wysp handlowych tak, by punkty te otwierane były wcześniej niż inne sklepy w centrum handlowym. 

- Będziemy dostosowywać pracę takich placówek do godzin otwarcia danego centrum handlowego, chcemy np. otwierać Żabki wcześniej niż inne znajdujące się w galerii sklepy - przekazało biuro prasowe Żabki w komunikacie. Przesuwając do tyłu godziny otwarcia sieć liczy na klientelę wśród personelu placówek, które w centrach handlowych otwierać się będą po uruchomieniu wysp handlowych Żabki.

Przemysław Terlecki

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Żabka | centrum handlowe | sklep
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »