Żabka rusza ze sklepami bez drzwi i kolejek. Będą otwierane jeszcze wcześniej niż inne
Żabka to bez wątpienia najpopularniejsza w Polsce sieć typu convenience. Posiadająca już około 9 tys. punktów sprzedaży w całej Polsce marka startuje właśnie z nowym pomysłem na działalność. Już ruszyły pierwsze punkty sprzedaży bez drzwi, dachów, ale przede wszystkim - bez kolejek. Będą one działać na 12 metrach kwadratowych. Zgodnie z komunikatami Żabki, to odpowiedź na oczekiwania klientów. Co więcej, Żabka zapowiedziała też, że sklepy otworzy jeszcze szybciej.
Żabka stała się już równie rozpoznawalna w naszym kraju co popularna Biedronka. Obie marki, choć wykorzystują ten sam motyw sympatycznego zwierzaka w logo, nie są dla siebie wielką konkurencją. Obie, choć zajmują się sprzedażą, robią to w inny sposób w innych segmentach rynku. I tak ostatnia decyzja Żabki, która nieźle zaskoczyła klientów, to ruch którego po Biedronce, ze względu na specyfikę jej działania, nie ma co się spodziewać.
Żabka ruszyła z inicjatywą wysp handlowych. To nowy pomysł sieci, który opiera się na uruchomieniu szeregu wysp zlokalizowanych w centrach handlowych. Znane chyba wszystkim Polakom mieszczące się pośrodku przejść takich centrów punkty sprzedaży akcesoriów GSM, przedstawicielstwa banków czy też punkty usług manicure zyskają nowy wymiar - już niedługo w całej Polsce pojawić się mają wyspy handlowe pod logiem Żabki.
Pierwszy tego typu punkt ruszył w Galerii Pestka w Poznaniu, w którym to mieście zresztą znajduje się centrala popularnej sieci. - Naszym głównym celem jest to, by być blisko klienta i odpowiadać na jego potrzeby. Dlatego od kilku lat tworzymy nowe formaty sklepów, dostosowane do lokalizacji i oczekiwań konsumentów. Stąd też pomysł na kolejny, zupełnie nowy koncept - wyspy handlowe w galeriach handlowych - podaje biuro prasowe Żabki w oficjalnym komunikacie.
Jak zapewnia Żabka, pomysł narodził się po przeprowadzeniu analizy rynku i oczekiwań klientów centrów handlowych. Żabka w poznańskiej Pestce ruszyła 16 marca i jak przekazuje sieć w komunikacie, umiejscowienie jej w pobliżu segmentu gastronomicznego w centrum handlowym miało być strzałem w dziesiątkę. - Pierwsi klienci już docenili wygodę, jaką dzięki temu oferujemy. Miejsce idealne do złapania kawy lub hot-doga w biegu - podaje Żabka.
Działająca od 16 marca Żabka w Galerii Pestka jest pierwszym tego typu obiektem sieci działającym na 12 metrach kwadratowych, ale niejedynym. Sieciówka, która przyznała, że praca nad wdrożeniem nowego formatu w centrach handlowych trwała od kilku miesięcy, obecnie już szykuje się do otwarcia kolejnych tego typu wysp handlowych w trzech kolejnych dużych miastach Polski.
Z komunikatów Żabki można wysnuć, że jednym z tych dużych miast będzie Warszawa. Nie sposób jednak powiedzieć, w którym ze stołecznych centrów handlowych taki punkt Żabki powstanie.
Nie jest tajemnicą, że oferta wyspy handlowej Żabki w Galerii Pestka w Poznaniu będzie różnić się od tego, co klientom zaoferuje liczący 12 metrów kwadratowych punkt sprzedaży Żabki w Warszawie. W komunikacie jednak Żabka wskazuje, że o ile oferta będzie dopasowywana do miejsca położenia wyspy, niezmiennie w ofercie będą m.in. hot-dogi czy kawa. - W zależności od punktu oferta może się różnić - będziemy się starać dopasować ją do wymagań poszczególnych lokalizacji. Na pewno nie zabraknie jednak produktów dobrze znanych z oferty Żabki - podało biuro prasowe sieci.
Komunikat prasowy sieci wskazuje, że Żabka planuje walczyć o klientów w centrach handlowych nie tylko brakiem kolejek, ale też lokalizacją i godzinami otwarcia. Sieciówka zapowiada bowiem, że będzie starała się o miejsca największego ruchu w galeriach, jak te w pobliżu wejść i wyjść. Żabka zamierza również dostosować godziny otwarcia wysp handlowych tak, by punkty te otwierane były wcześniej niż inne sklepy w centrum handlowym.
- Będziemy dostosowywać pracę takich placówek do godzin otwarcia danego centrum handlowego, chcemy np. otwierać Żabki wcześniej niż inne znajdujące się w galerii sklepy - przekazało biuro prasowe Żabki w komunikacie. Przesuwając do tyłu godziny otwarcia sieć liczy na klientelę wśród personelu placówek, które w centrach handlowych otwierać się będą po uruchomieniu wysp handlowych Żabki.
Przemysław Terlecki